söndag 3 november 2013

Kampanjen återuppstår

Efter ett par månaders uppehåll så försöker vi nu blåsa liv i Market Garden kampanjen igen.
Dennis lede ett brittiskt stridsvagns kompani längs Valkenswaard road:

  • 4 shermans
  • 2 Shermans + 1 firefly
  • 2 Shermans + 1 firefly
  • Heavy mortars
  • Recon, .50 cal stuarts
Firestorm trupper:
  • 4 Sexton
  • 3 Shermans + 1 firefly
Vi hade tänkt rätt lika att köra stridsvagns kompanier för att få rätt enkelt slag, jag hade :valt tungt tyskt pansar:
  • 2 Kungstigrar
  • 1 Kungstiger
  • 1 Kungstiger
  • 3 Nebelwerfer
Firestormtrupp:
  • SS, gepanzert.
Vi slog fram ett 'Hold the line'- scenario och Dennis fick anfall. Jag gjorde direkt ett misstag som jag tror kostade mig slaget, sugen som jag var på stridvagnar, så såg jag till att jag fick med alla från början, var av två i 'ambush'. Detta gjorde att jag inte hade något som höll uppe linjerna och britternas recce var snabbt bakom mina linjer och stoppade mig från att senare vara effektiv med mina SS trupper. Infanteriet skulle varit på slagfältet direkt så de kunde hålla upp en linje. Istället så spelade Dennis helt rätt och utnyttjade rök så mina stora katter kunde inte utnyttja att de flesta av dem hade 'ROF 3'. Snart var shermans och firefly överallt och kunde skjuta på tigrarnas sårbara sidopansar. En 6-1 till allierade.





1 kommentar: